31 december 2016: decoropslag van maatschappij discordia en tbarreland afgebrand (paul binnerts: ‘Dat dit lot uitgerekend Discordia en ‘t Barre Land moet treffen is des te schrijnender, omdat die voorwerpen het kapitaal uitmaken van deze twee vooraanstaande toneelgroepen die al 35 jaar leidend zijn in ons denken over het theater, maar die daarvoor geen of nauwelijks of niet dan zonder voortdurende strijd, de financiële ondersteuning ontvangen waar ze recht op hebben. Hoe bewonderenswaardig dat ze niettemin, ook zonder de broodnodige subsidies, het hoofd boven water hebben weten te houden, hun voorstellingen zijn blijven maken, hun publiek tot nadenken zijn blijven stemmen en zijn blijven vermaken! (….) Ze hebben steeds weer aangetoond, dat ‘hergebruik’ in het theater nog iets anders betekent dan ecologische recycling. ‘Hergebruik’ betekent in hun handen ook ‘reflectie,’ ‘her-ontdekking’, ‘her-interpretatie.’ Theater mag dan de vluchtigste aller kunsten zijn, bij Mij Discordia en ‘t Barre Land wordt het juist permanent her-nieuwd en gecontinueerd, zonder het al-geweest zijnde weg te gooien, of te vervangen door ‘nieuw, nieuw, nieuw.’ Net als het leven zelf: dat wordt niet bij elke geboorte steeds opnieuw uitgevonden, het is een voortzetting van wat al is, en krijgt een nieuwe betekenis, telkens weer. De spullen die in hun opslag werden bewaard waren daarbij onontbeerlijk, kostbaar vaak en altijd van onschatbare waarde. Hun opslag was zo ook een ‘levend museum,’ een ‘museum in beweging,’ een archief van menselijke scheppingskracht.)